lunes, 14 de mayo de 2012

Practiquem la 1ª conjugació


                                      LA 1ª CONJUGACIÓ

1) Conjuga els següents temps verbals d'Indicatiu. 

Per a que te deixe escriure hauràs d'entrar en el següent enllaç de google docs:


Compte amb l'ortografia (accents, b i v, etc...) !!!!!

 
Pretèrit imperfet del verb CANTAR
Jo

Tu

Ell

Nosaltres

Vosaltres

ells


Pretèrit indefinit verb JUGAR
Jo

Tu

Ell

Nosaltres

Vosaltres

ells


Present del verb MULLAR                                                      
Jo

Tu

Ell

Nosaltres

Vosaltres

ells


Pretèrit anterior perifràstic del verb PUJAR
Jo

Tu

Ell

Nosaltres

Vosaltres

ells


Futur simple del verb AIXECAR
Jo

Tu

Ell

Nosaltres

Vosaltres

ells

                                                                                                                                                       

Què tal? Com vas? És molt dur conjugar verbs??? 
Ànim, ja falta menys!






Condicional compost del verb ESPERAR    
                                           
Jo

Tu

Ell

Nosaltres

Vosaltres

ells


Pretèrit plusquamperfet del verb BALLAR
Jo

Tu

Ell

Nosaltres

Vosaltres

ells


Pretèrit perfet simple del verb ACABAR
Jo

Tu

Ell

Nosaltres

Vosaltres

ells


Pretèrit perfet perifràstic del verb ESPIAR
Jo

Tu

Ell

Nosaltres

Vosaltres

ells



Pretèrit anterior del verb LLUITAR


Jo

Tu

Ell

Nosaltres

Vosaltres

ells



2) Escriu:

1ª persona del plural del pretèrit anterior del verb REPTAR:

3ª persona del singular del pretèrit perfet simple del verb CANTAR:

1ª persona del singular del futur simple del verb FURTAR:

2ª persona del plural del pretèrit plusquamperfet del verb ENCISAR:

3ª persona del plural del pretèrit imperfet del verb ENDEVINAR:

3ª persona del singular del futur compost del verb INDICAR:



             

Ara per a autoavaluar-te clica en aquest enllaç:

 http://www.trobat.com/servicis/dvo-e.php


Enhorabona pel teu treball! El pròxim dia el subjuntiu!!!

1 comentario: